Voi che ne dite?
Originally shared by Rob Donoghue
It was inevitable that I would eventually complain about something in Dungeon World, though I will fully cop that it’s something that bugs me, not an indictment of any particular rule.
This actually started as a much longer post considering how DW moves would play out if they were on the GM side of things (as Defy Danger implicitly is) and how that breaks down for moves which require a choice outside of the fictions (like Discern Reality and Volley) but it ended up meandering a bit too much, so I took an axe to it.
http://walkingmind.evilhat.com/2014/06/19/shooting-at-volley/
Oddio, questo va letto con calma, quindi non adesso.
/sub
mi ci vorrà una serata sana a capirlo sigh…
Sub
Simile a quanto affermavo io in precedenza sulle mosse base 🙂
Io l’ho letto e di certo ha ragione, ma vedo lo stesso identico problema anche in alcune mosse di Apocalypse World. È solo che alcune mosse sono più eleganti di altre, dove per eleganti intendo che non ti fanno mai staccare dalla fiction, causando il classico blocco decisionale.